Het is met duurzaamheid zoals met ethiek
Els Huijgens is Marketing manager Benelux bij Vitra.
Producten moeten niet alleen functioneel zijn, maar ook hun kwaliteit behouden en een tijdloze esthetische waarde bezitten. Vluchtige modes zijn snel vergeten en overtollige zaken worden weggegooid. Vitra laat zich leiden door zijn idealen en wil met kwaliteitsmaterialen duurzame producten creëren. Daarom richtten we ons eigen testcentrum op. In die eenheid moeten bijvoorbeeld de kantoorstoelen op wieltjes 44 verschillende tests doorlopen — niet enkel om te voldoen aan de Europese en internationale normen, maar ook aan Vitra's eigen interne kwaliteitsstandaarden, die zelfs nog strenger zijn.
Het is met duurzaamheid zoals met ethiek: je moet ze toepassen en er niet enkel over spreken. Dankzij onze roots in modern design is de eerste stap gemakkelijk: we maken producten die het overbodige weren en heel lang meegaan.
Rolf Fehlbaum, Chairman Emeritus Vitra
We beschouwen een grondig en nauwgezet ontwikkelingsproces onontbeerlijk om producten te produceren die lang meegaan. De selectie van materialen van de hoogste kwaliteit maakt deel uit van dit proces, en ook testprocedures die vijftien jaar gebruik simuleren. We streven ernaar individuele onderdelen gemakkelijk te kunnen vervangen en ze aan het einde van hun productlevenscyclus te kunnen recyclen.
De esthetische en functionele duurzaamheid van de producten die het resultaat zijn van dit ontwikkelingsproces vormt Vitra's grootste bijdrage aan een duurzame toekomst.
- Contacteer Els voor meer informatie: LinkedIn
B2Build Academy verenigt het volledige bouwteam. Want discipline-overschrijdend denken is de beste garantie voor toekomstgerichte oplossingen. B2Build Academy biedt kennis en inspiratie, trends en evoluties.
Word partner en zet proactief in op kennisdeling, samenwerking en dialoog tussen alle actoren binnen de bouwsector. Ontwikkel samen met niet-concurrentiële partners leadgenereratie op basis van gepersonaliseerde content rond referentieprojecten, hybride events en performante online marketing.
De Derde Long maakt deel uit van het B2Build Mediaplatform. Onze corporate partners onderschrijven de doelstellingen van B2Build, waarbij we ons richten tot de verschillende actoren in de bouwsector. Steeds met het oog op duurzame en circulaire ontwikkelingen of toepassingen in functie van samenleving en eindgebruiker.
Sluit gratis aan bij B2Build Academy en geniet van deze voordelen
- Toegang tot onze zes thematische bouwplatformen
- Deelname aan inspiratie-events rond actuele kennis uit de bouwsector
- Netwerking met het bouwteam
- Rechtstreeks contact met 60 fabrikanten