Geberit
Over de Geberit Groep
De wereldwijd actieve Geberit Groep met hoofdkantoor in Rapperswil-Jona, Zwitserland, is een Europese marktleider op het gebied van sanitaire producten. Het productassortiment omvat sanitaire techniek, leidingsystemen, keramische toestellen en badkamermeubilair. Daarmee kan Geberit voor particuliere en openbare sanitaire voorzieningen complete oplossingen uit één hand aanbieden. De producten zijn geschikt voor zowel nieuwbouw als renovatie.
Geberit ondersteunt marktpartners uit de bouwsector en de handel met uitgebreide opleidingsmogelijkheden. Dit brede aanbod houdt tevens een consequente benutting van de digitale mogelijkheden in en omvat ook praktijkgerichte cursussen in een van de circa 30 trainingscentra van Geberit. Daarnaast ondersteunen de medewerkers van het serviceteam op het terrein groothandelaren, showrooms, loodgietersbedrijven, alsook planbureaus en architecten met persoonlijk en in veel gevallen ook projectgerelateerd advies. Vastgoedinvesteerders en eindgebruikers vinden eveneens baat bij het uitgebreide aanbod aan informatie en advies.
Met 26 productievestigingen in Europa en 4 overzee staat Geberit borg voor een hoog productieniveau en uitzonderlijke kwaliteitsnormen. Voor de ontwikkeling van nieuwe producten, technologieën en productieprocessen beschikt de groep op haar hoofdzetel over een team van meer dan 200 wetenschappers, ingenieurs en specialisten, evenals over uitgebreide technische infrastructuur en laboratoria. Uit een al lang bestaand gemiddelde van 35 octrooiaanvragen per jaar blijkt de hoge innovatiekracht van de onderneming.
Sinds 1990 is duurzaamheid een integraal onderdeel van de bedrijfsstrategie van Geberit op lange termijn. Bij de verdere ontwikkeling van alle sanitaire producten en diensten komen daarom alle economische, ecologische en sociale aspecten aan bod. Het proces houdt rekening met het principe van eco-design. Een product moet - gezien over zijn gehele levenscyclus, van de aanvoer van grondstoffen tot de verwijdering - vanuit ecologisch oogpunt beter scoren dan zijn voorganger, zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit, functionaliteit of duurzaamheid.
Met om en bij 12.000 medewerkers in meer dan 50 landen boekte Geberit in 2021 een netto-omzet van CHF 3,5 miljard. Dankzij de aanhoudend hoge winstgevendheid en een gezonde financiële basis heeft de onderneming de nodige middelen in handen om continu te investeren in langetermijngroei en productiviteitsoptimalisatie, en tegelijkertijd waarde te creëren voor de aandeelhouders. De Geberit aandelen zijn genoteerd aan de SIX Swiss Exchange en zijn opgenomen in de SMI (Swiss Market Index).
- Meer weten over Geberit? Bekijk hun website.
B2Build Academy verenigt het volledige bouwteam. Want discipline-overschrijdend denken is de beste garantie voor toekomstgerichte oplossingen. B2Build Academy biedt kennis en inspiratie, trends en evoluties.
Word partner en zet proactief in op kennisdeling, samenwerking en dialoog tussen alle actoren binnen de bouwsector. Ontwikkel samen met niet-concurrentiële partners leadgenereratie op basis van gepersonaliseerde content rond referentieprojecten, hybride events en performante online marketing.
De Derde Long maakt deel uit van het B2Build Mediaplatform. Onze corporate partners onderschrijven de doelstellingen van B2Build, waarbij we ons richten tot de verschillende actoren in de bouwsector. Steeds met het oog op duurzame en circulaire ontwikkelingen of toepassingen in functie van samenleving en eindgebruiker.
Sluit gratis aan bij B2Build Academy en geniet van deze voordelen
- Toegang tot onze zes thematische bouwplatformen
- Deelname aan inspiratie-events rond actuele kennis uit de bouwsector
- Netwerking met het bouwteam
- Rechtstreeks contact met 60 fabrikanten