Philip De Wulf

CEO
Yellow Window
Philip De Wulf

Philip is (industrieel) psycholoog . Hij heeft meer dan 25 jaar ervaring in global marketing en innovatie consultancy voor wereldspelers zoals Heineken,FrieslandCampina, Vodafone, P&G, Coca-cola, maar ook lokale bedrijven zoals Haven van Antwerpen en OZ. Lector en gastdocent aan diverse universiteiten in Antwerpen, Gent, Maastricht en Illinois.

De invasie van het thuiskantoor in onze privéomgeving met de soms bijbehorende stylistische verkrachting door de wetgeving rond arbeidomstandigheden werd gevolgd door een verhuiselijking van de kantoren waardoor het voor sommigen nu gezelliger is op het werk dan thuis. Door virtueel en mobiel werken is werken tijd- en plaatsonafhankelijk geworden en toch heeft de mens een duidelijke scheiding nodig van de (ruimtelijke) beleving van werk en privé.

Voor Vodafone heeft hij 5 jaar lang het Leefritme Kenniscentrum geleid, een onderzoeksinitiatief om de impact van mobiele technologie op de work/life balans van Nederland te begrijpen.

Als CEO van Yellow Window ondersteund hij klanten en designteams in product-, service- en policy design door de dynamische capabilities in hun organisaties (sensing, shaping en seizing) naar een volgende niveau te tillen.

Zijn credo is : design is de sleutel tot “do good, do well, do better”.

Design is de sleutel tot “do good, do well, do better"

B2Build Academy verenigt het volledige bouwteam. Want discipline-overschrijdend denken is de beste garantie voor toekomstgerichte oplossingen. B2Build Academy biedt kennis en inspiratie, trends en evoluties.

Onze bouwpartners

Knauf
Vitra
Multiline
Tarkett
Gyrex - Strong ecologic fireproof design
Interalu LCC
Somati Systems
Geberit
Panasonic Heating & Cooling Solutions
Nico
Aesy Liften

Word partner en zet proactief in op kennisdeling, samenwerking en dialoog tussen alle actoren binnen de bouwsector. Ontwikkel samen met niet-concurrentiële partners leadgenereratie op basis van gepersonaliseerde content rond referentieprojecten, hybride events en performante online marketing.

Onze kennispartners

Buildwise
VK architects+engineers

Onze corporate partners

Trevion
ING
Claerhout Communicatiehuis

De Derde Long maakt deel uit van het B2Build Mediaplatform. Onze corporate partners onderschrijven de doelstellingen van B2Build, waarbij we ons richten tot de verschillende actoren in de bouwsector. Steeds met het oog op duurzame en circulaire ontwikkelingen of toepassingen in functie van samenleving en eindgebruiker.

Sluit gratis aan bij B2Build Academy en geniet van deze voordelen

  • Toegang tot onze zes thematische bouwplatformen
  • Deelname aan inspiratie-events rond actuele kennis uit de bouwsector
  • Netwerking met het bouwteam
  • Rechtstreeks contact met 60 fabrikanten