Claerhout Communicatiehuis
Een gezonde werkomgeving is belangrijk voor de productiviteit en het welzijn van werknemers. De ruimtes in een gebouw functioneren als ‘een derde long’.
Claerhout Communicatiehuis koos voor een strakke, onderhoudsvriendelijke en bovendien ook duurzame afwerking van de muren in de traphal en deed hiervoor beroep op BOSS Paints. Boss Paints ontwikkelde een kwalitatief hoogstaande verf waarbij mogelijke vervuiling op de muren eenvoudig weggeveegd kan worden, zonder de verflaag te beschadigen. Zo gaat de verflaag op de muren veel langer mee, wat niet alleen kosten uitspaart voor de eigenaar, maar daarnaast de duurzaamheid van het gebouw aanzienlijk verhoogt.
De ruimtes in een gebouw functioneren als een derde long
Projectinfo
- Bouwjaar: 2017
- Bouwheer: Claerhout Communicatiehuis
- Architect: Jo Verstraete AIKO Architecten
- Locatie: Gent
- Deelnemende partner: BOSS paints
Project coördinator Nathalie Vantroys (Boss Paints)
“De levensduur van een product is eigenlijk de sleutel tot duurzaam ondernemen. Als wij ervoor zorgen dat we zeer kwalitatieve producten kunnen afleveren, waarbij je een verffilm hebt die zeer goed onderhoudbaar is, zorgen we ervoor dat er veel minder herschilderd moet worden. Een win/win-situatie, zowel voor de eindklant als voor ons, als voor onze omgeving.” Aldus Nathalie Vantroys van BOSS paints.
De performante muurverf is het resultaat van COMMA, een project bij BOSS paints. COMMA staat voor co-creatie van een onderhoudbare matte muurafwerking. Dit project werd getoetst aan de vijf waardepijlers van BOSS paints: de klant, de kwaliteit, medewerkers, milieu en rendement.
De leefwereld mooier maken via onze passie voor verf
CEO Toon Bossuyt (Boss Paints)
“Die vijf pijlers staan equivalent aan elkaar en maakt dat elke beslissing telkens aan die vijf waarden moet worden afgetoetst. Als je maar één waarde hebt als bedrijf is het veel makkelijker, dan is alles daaraan ondergeschikt. Stel dat je enkel maar als doel hebt om geld te verdienen, dan kan je wel een duurzame saus over je verhaal gieten om klanten binnen te halen, maar op het einde van de rit ben je alleen maar geïnteresseerd in wat het je financieel heeft opgebracht. Zo werkt het bij ons dus niet. Integendeel zelfs. Ik zou durven stellen dat rendement de minst nadrukkelijke van de vijf pijlers is, in die mate dat het uitsluitend een middel tot voortbestaan is. Zonder dat middel zouden we niet meer bestaan en zijn de vier andere waarden immers ook om zeep. Maar genoeg is genoeg. Het moet niet altijd meer zijn. Dat is het voordeel van een familiaal bedrijf : je kunt onafhankelijk beslissingen nemen, zonder rekening te houden met de beurskoers. Ja, je hebt al eens een minder jaar, en dan?”, stelt Toon Bossuyt.
B2Build Academy verenigt het volledige bouwteam. Want discipline-overschrijdend denken is de beste garantie voor toekomstgerichte oplossingen. B2Build Academy biedt kennis en inspiratie, trends en evoluties.
Word partner en zet proactief in op kennisdeling, samenwerking en dialoog tussen alle actoren binnen de bouwsector. Ontwikkel samen met niet-concurrentiële partners leadgenereratie op basis van gepersonaliseerde content rond referentieprojecten, hybride events en performante online marketing.
De Derde Long maakt deel uit van het B2Build Mediaplatform. Onze corporate partners onderschrijven de doelstellingen van B2Build, waarbij we ons richten tot de verschillende actoren in de bouwsector. Steeds met het oog op duurzame en circulaire ontwikkelingen of toepassingen in functie van samenleving en eindgebruiker.
Sluit gratis aan bij B2Build Academy en geniet van deze voordelen
- Toegang tot onze zes thematische bouwplatformen
- Deelname aan inspiratie-events rond actuele kennis uit de bouwsector
- Netwerking met het bouwteam
- Rechtstreeks contact met 60 fabrikanten