GROHE sleept gerenommeerde designprijzen in de wacht

Grohe

GROHE sleept gerenommeerde designprijzen in de wacht:

  • Twee keer goud voor GROHE tijdens de Designer Kitchen & Bathroom Awards
  • Essence FootControl behaalt zilver bij de Materialica Design + Technology Award

De GROHE-producten behoren opnieuw tot de winnaars tijdens twee belangrijke prijsuitreikingen voor design, wat blijkt geeft van de uitstekende expertise en klasse van de interne Design Studio van de fabrikant. In november reikte het Britse vakblad Designer Kitchen & Bathroom twee gouden prijzen uit aan de wereldleider in sanitaire voorzieningen. In de categorie "Innovatie in wifi- en app-technologie" ging de eer naar het GROHE Sensia®Arena-douchetoilet, een product dat de lat voor persoonlijke lichaamsverzorging in hedendaagse badkamers weer wat hoger heeft gelegd. Sensia® Arena combineert maximale hygiëne, een groot comfort en een slank ontwerp, en biedt geavanceerde personaliseringsmogelijkheden en een vooruitstrevende gebruikersinterface. Met de app kunnen de gewenste instellingen worden gekozen en opgeslagen op een smartphone. Wanneer gebruikers hun eigen profiel hebben aangemaakt, kunnen ze dat dus gebruiken voor elke Sensia® Arena, waar ook ter wereld. Het douchetoilet weerspiegelt het innovatievermogen van het bedrijf en het potentieel van digitalisering, en is daarom het ultieme GROHE-product.

Een prijs voor de bescherming van grondstoffen

De kranenlijn Eurocube Joy won een gouden prijs in de categorie "Innovatie in duurzaamheid". Het kubistische ontwerp combineert architectonisch elan met een uitstekende functionaliteit en duurzaamheid. De eenvoudige joystick met GROHE FeatherControl-technologie is niet alleen elegant, maar kan ook soepel en ergonomisch worden bediend over een brede instelhoek. De GROHE EcoJoy®-technologie beperkt het waterverbruik tot 5,7 liter per minuut. Als duurzaam bedrijf vervaardigt GROHE producten die water en energie helpen te besparen zonder aan comfort te moeten inboeten. Klanten en ontwerpers van GROHE kunnen dankzij deze ingebouwde, besparende technologieën een duurzame, complete badkamer samenstellen.

Innovatieve kraanbesturing

In oktober won de Essence FootControl van GROHE al de zilveren prijs in de categorie "Oppervlak en technologie" van de Materialica Design + Technology Award tijdens de gelijknamige handelsbeurs. Deze keukenkraan maakt gebruik van een nieuwe soort besturingstechnologie waarmee de kraan met de voet kan worden bediend. Zo heeft men beide handen vrij voor andere dingen terwijl men de waterstroom start of stopt. De kraan kan met een zachte tik van de voet op de basiseenheid worden in- en uitgeschakeld. Deze nieuwe handenvrije technologie is gebaseerd op de populaire en beproefde EasyTouch-technologie van GROHE en draagt bij tot een hoge standaard voor keukenhygiëne. Ze voorkomt namelijk kruisbesmetting tussen verschillende soorten voeding.

Sinds de première in 2003 wordt de Materialica Design + Technology Award beschouwd als een trendsettende prijs voor innovatieve producten op het snijvlak van materiaalontwikkeling en materiaalgebruik evenals esthetisch en functioneel design. Hij behoort daarom tot de belangrijkste internationale designprijzen. De prijs wordt elk jaar uitgereikt in de volgende categorieën: Materiaal, Oppervlak en technologie, Product, CO2-efficiëntie en Student (prijs voor jong talent).

Grohe Arena Sensia
Grohe Arena Sensia
Grohe Eurocube Joy
Grohe FootControle
Product

B2Build Academy verenigt het volledige bouwteam. Want discipline-overschrijdend denken is de beste garantie voor toekomstgerichte oplossingen. B2Build Academy biedt kennis en inspiratie, trends en evoluties.

Onze bouwpartners

Knauf
Vitra
Multiline
Tarkett
Gyrex - Strong ecologic fireproof design
Interalu LCC
Somati Systems
Geberit
Panasonic Heating & Cooling Solutions
Nico
Aesy Liften

Word partner en zet proactief in op kennisdeling, samenwerking en dialoog tussen alle actoren binnen de bouwsector. Ontwikkel samen met niet-concurrentiële partners leadgenereratie op basis van gepersonaliseerde content rond referentieprojecten, hybride events en performante online marketing.

Onze kennispartners

Buildwise
VK architects+engineers

Onze corporate partners

Trevion
ING
Claerhout Communicatiehuis

De Derde Long maakt deel uit van het B2Build Mediaplatform. Onze corporate partners onderschrijven de doelstellingen van B2Build, waarbij we ons richten tot de verschillende actoren in de bouwsector. Steeds met het oog op duurzame en circulaire ontwikkelingen of toepassingen in functie van samenleving en eindgebruiker.

Sluit gratis aan bij B2Build Academy en geniet van deze voordelen

  • Toegang tot onze zes thematische bouwplatformen
  • Deelname aan inspiratie-events rond actuele kennis uit de bouwsector
  • Netwerking met het bouwteam
  • Rechtstreeks contact met 60 fabrikanten